خبرنگاران پویش نقش آفرینی بانوان در اهدای خون در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، یاسوج- خبرنگاران- مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: پویش نقش آفرینی بانوان در مشارکت اجتماعی اهدای خون با شعار هر خانه یک پایگاه اهدا خون در این استان راه اندازی شده است.

خبرنگاران پویش نقش آفرینی بانوان در اهدای خون در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

رستم حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ اخبار و رویدادها گفت: هفته پویش بانوان در نقش آفرینی های اجتماعی از روز گذشته با شعار هر خانه یک پایگاه اهدا خون در این استان همزمان با سراسر کشور شروع شده است.

وی اضافه نمود: بدون تردید بانوان مشارکت بیشتری درحفظ سلامت جامعه دارند بنابراین از تمامی بانوان استان بین 18 تا 60 دعوت می کنم به این مشارکت اجتماعی زیبا و اهدا خون بپیوندند.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: مادران در هر خانواده به بچه ها خود رموز خود مراقبتی، تغذیه سالم و بهداشت عمومی را می آموزند و در حفظ سلامت خانواده نقش بسیار مهمی ایفا می نمایند.

حسن زاده مطرح کرد: 96 درصد اهدا نمایندگان خون، آقایان هستند و در جامعه گمان های نادرستی مبنی بر مضر بودن اهدا خون بانوان وجود دارد که این موضوع قابل تایید نیست و تنها در زمان بارداری و شیردهی اهدا خون برای آن ها منع شده است.

وی تاکید نمود: با شیوع بیماری کرونا و نگرانی مردم از حضور در اماکن مختلف، مشارکت و حضور مردم برای اهدا خون کم شده و بسیاری از مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد با کمبود فرآورده های خونی روبه رو شده است.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم استانی ها هیچ گونه نگرانی برای مراجعه به مراکز اهدای خون نداشته باشند و پایگاه انتقال خون در شهرهای استان در نوبت های صبح و عصر آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

وی از عموم مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست در این شرایط خاص و حساس به این بیماران با اهدای خون خود یاری نمایند.

حسن زاده تاکید نمود: این اداره کل به منظور رفاه حال و صرفه جویی در وقت مردم استان ، سامانه نوبت دهی اینترنتی را راه اندازی نموده است.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که شرایط اهدای خون را دارند میتوانند به آدرس https://nobatdehi.ibto.ir مراجعه نموده و تاریخ و ساعت مورد دلخواه خود را برای اهدای خون به صورت غیر حضوری انتخاب و در وقت تعیین شده به این مرکز مراجعه کند .

فرآیند اهدا و تزریق خون به دریافت نمایندگان، انتقال خون نام دارد.

اهدای خون هنگامی رخ می دهد که یک فرد سالم به طور داوطلبانه مقدار تعیینی از خون خود را در یک مرکز انتقال خون هدیه می نماید.

خون اهدا شده پس از انجام آزمایش های غربالگری و تایید سلامت به منظور تهیه فرآورده های خونی مورد استفاده قرار می گیرد یا از طریق بانک خون مراکز درمانی به افراد دیگر تزریق می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پویش نقش آفرینی بانوان در اهدای خون در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پویش نقش آفرینی بانوان در اهدای خون در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید