دامپینگ نمی تواند شرکتهای ایرانی فراوری کننده دارو را نابود کند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، سورنا ستاری در مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان سلامت که عصر امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید، گفت: ما از بیشترین چیزی که سود می بریم همدلی بین دستگاههای اجرایی است که وزارت بهداشت جزو این بخش های پیشرو در حوزه فراوری داخل به شمار می رود. ما آرزو داریم صنعت نفت و هواپیمایی کشور نیز مثل وزارت بهداشت عمل نمایند و ساختاری مانند ساختار وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو داشته باشند تا از فرهنگ وارداتچی بودن در بیایند.

دامپینگ نمی تواند شرکتهای ایرانی فراوری کننده دارو را نابود کند

وی تاکید نمود: گمرک یکی دو سال گذشته مشکل دستگاه ایکس ری داشت و یکی از شرکت های دانش بنیان توانست 1.5 سال گذشته دستگاه ایکس ری را فراوری کند ولی هنوز یکی از این دستگاهها سفارش داده نشده است. ما همین موضوع را در یکی از شتاب دهنده های حوزه پزشکی دیدیم.

ستاری با اشاره به دامپینگ کشورهای خارجی در حوزه دارو توضیح داد: بعضی از کشورهای خارجی قیمت داروها را خیلی زیاد کاهش می دهند که این موضوع برای شرکت های دانش بنیان و فراوری نماینده مشکل ساز شده است؛ این موضوع برای نابودی فراوری داخل انجام می گیرد.

وی اعلام نمود: در حوزه پزشکی و ساخت دارو می بینیم که داروهایی به فراوری می رسند اما موضوع دامپینگ و کاهش قیمت به فراوری این دارو ضربه وارد می نمایند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه نمود: دامپینگ نمی تواند شرکت های ایرانی را نابود کند خصوصا اگر شرکتی در حوزه فراوری دارو فعالیت کند زیرا دارو تاریخ مصرف دارد و بیش از یک زمان مشخصی نمی تواند در انبار نگهداری گردد.

ستاری گفت: ما درخواست می کنیم از علاقه مندان به حوزه دانش غذا که به این حوزه ورود پیدا نمایند زیرا مبحث غذا مهم تر از امنیت دفاعی است؛ اگر دسترسی به غذا نداشته باشیم دیگر مهم نیست چه سلاحی فراوری می کنیم.

به گفته وی متاسفانه در این حوزه وابستگی های شدیدی به کشورهای خارجی داریم که این موضوع در بخش دام، طیور و آبزیان دیده می گردد.

وی با بیان اینکه وقتی قیمت دلار بالا و پائین می گردد این سئوال پیش می آید که چرا قیمت مرغ بالا، پائین می گردد، گفت: به دلیل اینکه غذای دام و طیور وارداتی بوده و در قیمت آن تاثیرگذار است.

ستاری در جمع وبلاگ اخبار و رویدادها نیز تاکید نمود: یکی از برنامه های جدی ما بحث شرکت های پیشگام است؛ ما بیش از 300 شرکت را در برنامه پیشگامان اقتصاد دانش بنیان در حوزه سلامت قرار داده ایم که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی گردهم می آیند.

وی تاکید نمود: این شرکت ها به عنوان موتور محرک اقتصاد دانش بنیان هستند که می توانند صدها استارتاپ را پشت سر خود بکشند و با توانمندی هایی که دارند به بازار برسند. ما برای این شرکت ها برنامه خاصی داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دامپینگ نمی تواند شرکتهای ایرانی فراوری کننده دارو را نابود کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دامپینگ نمی تواند شرکتهای ایرانی فراوری کننده دارو را نابود کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید