زیان ماهانه 100 میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یکروزه، مازاد جوجه یکروزه معدوم شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، فارغی گفت: با توجه به مازاد فراوری و نبود کشش بازار، فراوریکنندگان جوجه یکروزه با زیان ماهانه 90 تا 100 میلیارد تومانی در فروش روبرو هستند.

زیان ماهانه 100 میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یکروزه، مازاد جوجه یکروزه معدوم شد

غلامعلی فارغی دبیر انجمن فراورینمایندگان جوجه یکروزه در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه بازار جوجه یکروزه تعریفی ندارد، اظهار کرد: با وجود ممنوعیت صادرات و فراوری مازاد بر احتیاج داخل، فراورینمایندگان در حال معدوم سازی هستند که با این وجود جای این سوال مطرح است که آیا معدوم کردن جوجه بهتر است یا صادرات؟

وی فراوری ماهانه جوجه یکروزه را 120 میلیون قطعه بیان نمود و اضافه نمود: با توجه به احتیاج ماهانه حداکثر 110 میلیون قطعه احتیاج است مازاد فراوری به منظور کنترل بازار و کاهش زیان فراورینمایندگان به بازار های هدف صادر گردد که متاسفانه مسئولان امر به دلایل نامعلوم از صادرات جلوگیری می نمایند.

فارغی قیمت تمام شده جوجه یکروزه را 2 هزار و 200 تا 2 هزار و 500 تومان بیان نمود و گفت: هم اکنون هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ یک هزار و 500 تا یک هزار و 900 تومان از فراورینمایندگان خریداری می گردد که این امر بیانگر زیان 700 تا یک هزار تومانی در فروش هر قطعه جوجه یکروزه است.

دبیر انجمن فراورینمایندگان جوجه یکروزه با اشاره به اینکه فراورینمایندگان ماهانه با زیان 90 تا 100 میلیارد تومانی در فروش روبرو هستند، بیان نمود: با وجود آنکه فراورینمایندگان از ابتدای سال تاکنون حدود 500 میلیارد تومان از ناحیه فروش هر قطعه جوجه یکروزه متضرر شدند، با استمرار این روند دیگر قادر به ادامه فراوری در کشور نخواهند بود.

وی ادامه داد: با وجود آنکه فراوری جوجه یکروزه در ورطه نابودی است، آیا مسئولی در کشور نیست که در سال رونق فراوری به داد فراورینمایندگان برسد.

فارغی قیمت واقعی هر قطعه جوجه یکروزه با احتساب سود فراورینماینده را 3 هزار تومان بیان نمود و گفت: ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب هر قطعه جوجه یکروزه را 2 هزار و 550 تومان اعلام نموده که متاسفانه به سبب مازاد فراوری و کاهش رغبت مرغداران به جوجه ریزی هر قطعه جوجه یکروزه کمتر از نرخ مصوب خود در بازار به فروش می رسد که این امر اجحاف دد حق مصرف نماینده است.

این مقام مسئول با انتقاد از تصمیم مسئولان ستاد تنظیم بازار برای واردات مرغ بیان نمود: در شرایطی که جوجه فراوری داخل در حال معدوم سازی و ریختن در چاه هاست، مسئولان ستاد تنظیم بازار قرارداد 10 هزار تنی واردات گوشت مرغ از برزیل را منعقد کردند که این امر نشان می دهد مسئولان خود را به خواب زدند.

فارغی در سرانجام احیای وزارت بازرگانی را عامل اصلی واردات مرغ و نابودی فراوری داخل دانست و گفت: با توجه به آنکه مسئولان وزارت صمت آمار فراوری وزارت جهاد کشاورزی را قبول ندارد، از این رو دود دعوای میان 2 وزارتخانه به چشم فراورینمایندگان می رود.

احیای وزارت بازرگانی عامل اصلی واردات مرغ است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زیان ماهانه 100 میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یکروزه، مازاد جوجه یکروزه معدوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیان ماهانه 100 میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه یکروزه، مازاد جوجه یکروزه معدوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید