نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در ایلام برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ایلام از برگزاری نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و سوغات محلی با حضور 10 استان کشور در محل پارک تفریحی چغاسبز شهر ایلام اطلاع داد .

نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در ایلام برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ایلام، نورالدین محسنی اضافه نمود: در این نمایشگاه، هنرمندان صنایع دستی از استان های ایلام، همدان، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، خوزستان، گلستان، لرستان، خراسان رضوی، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری در قالب 50 غرفه حضور خواهند داشت.

او با بیان این که غرفه های این نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار صنعتگران و هنرمندان قرار خواهند گرفت اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی از 20 لغایت 25 مردادماه، از ساعت 17 الی 23 هرروز پذیرای علاقه مندان است. محصولات ارائه شده در این نمایشگاه نیز با 10 تا 15 درصد تخفیف به مشتریان عرضه خواهد شد.

معاون صنایع دستی ایلام خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به منظور تبادل تجربیات هنرمندان و صنعتگران و ایجاد بازاری برای فروش محصولات صنایع دستی، برگزار می گردد.

او در مورد برنامه های جانبی نمایشگاه صنایع دستی مطرح کرد: برگزاری برنامه فرهنگی از جمله اجرای هر روز گروه موسیقی آیینی نیشتمان و همچنین برپایی سیاه چادر به منظور انجام فعالیت های عشایری مختص محسنی تأکید کرد: انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته، نقش مهمی در جذب گردشگر، رونق صنایع دستی استان و معرفی بیشتر این صنعت در سطح ملی و جهانی دارد.

او با بیان این که گلیم نقش برجسته از نظر اصالت و فراوری، مهمترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی ایلام است، گفت: این اثر هولوگرام سوغات ملی دریافت نموده و به عنوان برند اختصاصی استان ثبت شده است.

معاون صنایع دستی ایلام خاطرنشان کرد: 9700 صنعتگر در 33 رشته صنایع دستی در بیش از 120 کارگاه فعال به صورت رسمی فعالیت می نمایند که بیش از نیمی از آن ها در بخش فراوری گلیم نقش برجسته فعال هستند.

او گفت: گلیم ساده، جاجیم بافی، احرام بافی، بافت سیاه چادر، پای پوش سنتی (گیوه بافی)، نمد اقتصادی، معرق نمد، حصیربافی، چیغ یا چیت بافی، محرق، سفالگری، کاشی معرق، معرق و منبت چوب، پیکرتراشی، خراطی نقاشی روی سفال، نگارگری، طراحی سنتی، چرم سازی و سرمه دوزی از دیگر رشته های صنایع دستی ایلام است.

منبع: میراث آریا

به "نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در ایلام برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در ایلام برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید