واکسن، ویروس کرونا را نمی کُشد بلکه بدن را مقاوم می نماید

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، جعفر حسین گفت: واکسن، ویروس کرونا را نمی کُشد بلکه بدن را مقاوم می نماید و اثرات مخرب در سلامت مردم، ایجاد نخواهد شد.

واکسن، ویروس کرونا را نمی کُشد بلکه بدن را مقاوم می نماید

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی وبلاگ اخبار و رویدادها، جعفر حسین، نماینده سازمان دنیای بهداشت در ایران در حاشیه ملاقات نمایندگان سازمان های بین المللی در ایران با وزیر بهداشت که روز گذشته در ستاد وزارت بهداشت برگزار گردید، اظهار کرد: مراکز بهداشتی ایران تجربه مناسبی برای پاسخ به احتیاج های جامعه دارند. در ایران با وجود تحریم ها، بیشتر شاخص های بهداشتی و سلامت همچون سلامت نوزادان، مادران باردار، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و پوشش بیمه سلامت در شرایط مناسبی قرار دارند.

او اضافه نمود: خوشبختانه فرایند واکسیناسیون در ایران علیه کرونا سرعت خوبی دارد و توصیه سازمان دنیای بهداشت برای محافظت بیشتر مردم در برابر این بیماری، تزریق هر دو دُز واکسن است، چون دریافت دُز اول به تنهایی، تاثیر زیادی برای محافظت از افراد ندارد و ضروری است که هر دو دُز واکسن، در فاصله زمانی مشخص شده، تزریق گردد.

نماینده سازمان دنیای بهداشت در ایران گفت: واکسن، ویروس کرونا را نمی کُشد بلکه بدن را مقاوم می نماید و اثرات مخرب در سلامت مردم، ایجاد نخواهد شد. واکسن می تواند ایمنی جمعی در مقابل ویروس را به جامعه بدهد. هر قدر پوشش واکسیناسیون بیشتر گردد، ویروس کرونا ضعیف تر می گردد البته واکسیناسیون در مقابل کرونا شاید باعث حذف و ریشه کنی این بیماری نگردد، اما از اثرات مخرب آن، می کاهد.

حسین بیان نمود: حمایت های سازمان دنیای بهداشت نه تنها از ایران بلکه از سایر کشور های عضو آن همچون دوران کرونا و قبل از آن به ویژه در تهیه لوازم و تجهیزات، ظرفیت سازی و توانمندسازی سیستم سلامت، کوشش برای افزایش دسترسی مردم به تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی ادامه دارد.

او اضافه نمود: در بعضی کشورها، مقاومت هایی علیه واکسیناسیون وجود دارد و از ابتدای شیوع کرونا هم اطلاعات نادرستی در خصوص این بیماری در دنیا و پس از آن در خصوص واکسن ها، منتشر شد که این مسائل، برای سلامت مردم، مخرب است. اگر جمعیت 7 و نیم میلیارد نفری دنیا تا حد قابل توجهی واکسن کرونا را تزریق نکنند، پاندمی خاتمه نمی یابد.

نماینده سازمان دنیای بهداشت در ایران گفت: سیتم سلامت و وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند به موفقیت های قابل توجهی در واکسیناسیون و مصون سازی جامعه نسبت به کرونا اقدام کند و ضروری است که سایر سازمان ها و ارگان های دولتی و غیردولتی به ویژه سازمان های مردم نهاد و داوطلب هم برای ترغیب و تسریع در واکسیناسیون علیه کرونا و رسیدن به ایمنی جمعی، به میدان بیایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "واکسن، ویروس کرونا را نمی کُشد بلکه بدن را مقاوم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن، ویروس کرونا را نمی کُشد بلکه بدن را مقاوم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید