کشف اولین خانواده شناخته شده نئاندرتال ها

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، نزدیک ترین خویشاوندان تکاملی ما، نئاندرتال ها (هومو نئاندرتالنسیس)، زمانی در سراسر اروپا و در شرق تا کوه های آلتای در جنوب سیبری پراکنده بودند. بیش از 160 سال از زمان کشف اولین فسیل های نئاندرتال در اروپا می گذرد، اما ما هنوز اطلاعات کمی در خصوص میزان گروه یا سازمان اجتماعی جوامع نئاندرتال داریم.

کشف اولین خانواده شناخته شده نئاندرتال ها

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از rahnamato، با این همه، یک مطالعه تازه که با استفاده از آنالیز های ژنتیک و DNA به انجام رسیده، برای اولین بار افق هایی روشنگر بر این ابهامات انداخته است. در این مطالعه، دانشمندان به آنالیز فسیل هایی 54000 ساله از نئاندرتال ها پرداختند که زمانی در کوهپایه های آلتای زندگی می کردند. این فسیل ها مربوط به یک گروه 10 تا 20 نفره از نئاندرتال ها بود که آنالیز های تازه نشان داد ارتباطات خانوادگی (از جمله پدر و دختر) با یک دیگر داشته اند.

اولین سرنخ های ژنتیکی نئاندرتال ها 25 سال پیش از قطعه ای از DNA میتوکندریایی به دست آمد. اما مطالعه تازه اولین مطالعه ای است که DNA باستانی را از دندان ها و استخوان های چند نئاندرتال که تقریباً در یک زمان زندگی می کردند، تجزیه و تحلیل می نماید. این فسیل ها از کاوش های باستان شناسی غار اوکلادنیکوف در اواسط دهه 1980 و غار چاگیرسکایا از سال 2007 به دست آمده اند.

این غار ها به وسیله نئاندرتال ها به عنوان کمپ شکار استفاده می شد. بقایای حیواناتی مانند گاومیش کوهان دار امریکایی و اسب فراوان است و بیش از 80 فسیل نئاندرتال نیز در غار چاگیرسکایا یافت شد که یکی از بزرگترین مجموعه های این چنینی در سراسر دنیا محسوب می گردد.

هر دو مکان بعلاوه حاوی ابزار های سنگی متمایز هستند که شباهت زیادی به مصنوعات یافت شده در مکان های نئاندرتال در اروپای مرکزی و شرقی دارند.

برای ترسیم تصویری دقیق از ترکیب ژنتیکی و ارتباط این نئاندرتال ها، دانشمندان DNA میتوکندری (که از خط زن منتقل می گردد)، کروموزوم های Y (از پدر به پسر منتقل می گردد) و داده های ژنومی (که از هر دو والدین به ارث رسیده است) را تجزیه و تحلیل کردند. دندان ها و استخوان های 13 نفر (هفت نفر مذکر و شش نفر مونث) مورد آنالیز قرار گرفتند که هشت نفر بزرگسال و پنج نفر کودک یا نوجوان بودند.

در میان آن ها بقایای یک پدر نئاندرتال و دختر نوجوانش، و بعلاوه یک جفت از بستگان درجه دوم - یک پسر جوان و یک زن بالغ، شاید پسر عمه، عمه یا مادربزرگ او شناسایی شد. دانشمندان بعلاوه دریافتند که نئاندرتال های Chagyrskaya چندین هتروپلاسمی مشترک - نوع خاصی از نوع DNA میتوکندریایی که معمولاً برای کمتر از سه نسل باقی می ماند- دارند.

منبع: فرارو

به "کشف اولین خانواده شناخته شده نئاندرتال ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف اولین خانواده شناخته شده نئاندرتال ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید