یاری یک هزار میلیارد ریالی خیّران برای مهار کرونا در استان

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از یاری هزار میلیارد ریالی خیّران در قالب نقدی و اهدای تجهیزات درمانی برای مهار بیماری کرونا در استان اطلاع داد.

یاری یک هزار میلیارد ریالی خیّران برای مهار کرونا در استان

به گطارش وبلاگ اخبار و رویدادها مازندران دکتر سید عباس موسوی روز یکشنبه در مراسم اهدای یاری های اداره مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در ساری، یاری های انجام شده از سوی خیرین را برای مقابله با کرونا بسیار موثر توصیف کرد.

وی گفت : علاوه بر شیوع ناگهانی و غافلگیر کننده ویروس کرونا و بیماری کووید 19 ، کشور با مسائل مالی به خاطر تحریم های ناجوانمردانه رو به رو بود و به همین سبب بسیاری از تجهیزات پزشکی در کشور علاوه بر گران شدن ، کمیاب نیز شد و در چنین وضعیتی خوشبختانه نه با یاری های مردمی و کوشش دولت به هیچ عنوان کاستی ها در بخش تجهیزات پزشکی برای تشخیص و درمان در مراکز بهداشت و درمان استان احساس نشد.

موسوی اضافه کرد : یاری های نقدی و غیر نقدی خیرین در این مدت باعث شد تا بخش زیادی از کمبودهای دانشگاه برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا جبران گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران کنترل شیوع کرونا و بیماری کووید 19 در کشور از جمله مازندران را مدیون هم افزایی مردم و مسئولان با نقش آفرینی خیرین دانست و گفت که مازندران امروز با پشت سر گذاشتن موج چهارم شیوع کرونا ، در فرایند کاهشی شما بیماران بستری قرار گرفته است.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک توسط شهفرایندان تاکید نمود و اضافه کرد : برای شکست کرونا تا پیش از فراگیر شدن تزریق واکسن در کشور تنها راه رعایت پروتکل های بهداشتی بویژ ه زدن ماسک است.

موسوی با تاکید بر این که زدن ماسک به هیچ وجه نباید مورد بی توجهی قرار گیرد ، هشدار داد : عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به خصوص اصناف و مشاغلی که با ارباب رجوع سر و کار دارند و پرازدحام محسوب می شوند ، می تواند درگیری استان را در ابتلا به ویروس کرونا افزایش دهد.

طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون 415 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند که از این تعداد 107 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه تحت درما نقرار دارند.

در این مراسم هدایای غیرنقدی اداره امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مازندران به ارزش حدود نیم میلیارد ریال تحویل مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران شد.

تجهیزات اهدایی شامل 55 دستگاه کپسول اکسیژن، 57 دستگاه دستگاه ضدعفونی کننده یو وی، 184دستگاه تب سنج لیزری، تعداد 184 دستگاه پالس اکسی متر یا آنالیز میزان اکسیژن خون بوده است.

بر اساس اعلام مسئولان بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه مازندران این اقلام اهدایی از محل دیرکرد اقساط وام مشترکان تهیه و اهدا شده است.

پیش از این بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام نموده بود که برای همراهی با تیم درمان و مقابله با بیماری کووید 19 در کشور 15 هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش 130 میلیارد ریال خریداری و در بیش از 126 مرکز پزشکی کشور توزیع نموده است که سهم مازندران از این میان حدود 500 میلیارد ریال بوده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "یاری یک هزار میلیارد ریالی خیّران برای مهار کرونا در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری یک هزار میلیارد ریالی خیّران برای مهار کرونا در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید