یزدانی بالاخره تیلور را سر جایش نشاند ، زارع انتقام گرفت

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به قهرمانی های یزدانی و زارع در مسابقات جهانی اسلو پرداخت.

یزدانی بالاخره تیلور را سر جایش نشاند ، زارع انتقام گرفت

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی وبلاگ اخبار و رویدادها ، سایت اتحادیه دنیای کشتی در گزارشی به قهرمانی های یکشنبه شب حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم مسابقات دنیای اسلوی نروژ پرداخت و به انتقام گیری کشتی گیران کشورمان برابر حریفان خود اشاره نمود.

سایت اتحادیه دنیای کشتی درباره یزدانی نوشت: یزدانی انتها تیلور را سر جایش نشاند و در روزی به یاد ماندنی برای ایران مدال طلای وزن 86 کیلوگرم را به دست آورد. این بار دیگر از برگشت (کامبک) در لحظات سرانجامی خبری نبود. یزدانی که مقابل دیگر حریفان شکست ناپذیر بود، انتها توانست مقابل دیوید تیلور آمریکایی برای اولین بار در 4 رویارویی به اسم فرد پیروز تشک را ترک کند.

یزدانی از اول تا آخر مسابقه را اداره کرد و در فینال پرهیجان وزن 86 کیلوگرم به فزونی قاطع 6 بر2 دست یافت. پیروزی یزدانی که 2 ماه پس از شکست ناراحت کننده مقابل تیلور در فینال المپیک توکیو به دست آمد، سومین اسم قهرمانی دنیا را برای دارنده طلای المپیک 2016 ریو به ارمغان آورد و یک روز فوق العاده را برای ایران در سالن جوردال آمفی رقم زد.

یزدانی گفت: من مردم ایران را خشنود کردم. باید از تیلور قدردانی کنم؛ زیرا او برای من انگیزه و الهام بخش بود تا بهتر و بهتر کار کنم و قهرمان شوم.

طرفداران ایرانی که پیش از این روز یکشنبه شاهد راهیابی 4 ایرانی از جمله امیر یزدانی، پسرعموی حسن یزدانی به فینال مسابقات هر چهار وزن بودند، هنگامی که امیرحسین زارع، ستاره در حال ظهور کشتی، اسم قهرمانی وزن 125 کیلوگرم را از آن خود کرد، سر از پا نمی شناختند.

یزدانی گفت: ایران همواره از کشتی گیران خود حمایت می نماید و طرفداران این جا عالی بودند. به خاطر آن ها و یاری خدا بود که من برنده شدم.

در المپیک توکیو، وقتی تیلور در 17 ثانیه مانده به سرانجام مسابقه یزدانی را خاک کرد و با نتیجه 4 بر 3 در فینال پیروز شد، او مجبور شد به مدال نقره المپیک بسنده کند. روز یکشنبه، او هرگز به حریف آمریکایی فرصت نداد که نزدیک گردد.

یزدانی به طور مداوم فشار خود را حفظ می کرد، با استفاده از زیر کتف زدن تیلور را به لبه تشک برد و در وقت اول 2 بار او را از تشک خارج کرد و 2 امتیاز گرفت. در وقت دوم، او تیلور را خاک کرد (و 2 امتیاز دیگر گرفت)، سپس این تیلور بود که در فاصله یک دقیقه و 3 ثانیه به جای مانده تا سرانجام وقت، یزدانی را خاک کرد و امتیاز گرفت.

در ثانیه های سرانجامی تیلور سعی کرد از یزدانی امتیاز بگیرد، اما یزدانی محکم ایستاد و او را خاک کرد و آخرین امتیاز های یک پیروزی خوب را به دست آورد.

تیلور، که تنها اسم قهرمانی اش در مسابقات دنیای، سال 2018 به دست آمد، جایی که یزدانی را در دور اول شکست داد، گفت: او یک رقیب بزرگ است. روز من نبود.

تیلور اضافه نمود: امتیازاتی که من باید می گرفتم را او کسب کرد. او کشتی گیر خوبی است. ما دوباره با هم رو به رو خواهیم شد.

این گزارش در ادامه به قهرمانی امیرحسن زارع در وزن 125 کیلوگرم پرداخت و نوشت: زارع، قهرمان زیر 23 سال 2019 دنیا و دارنده مدال نقره جوانان دنیا هم انتقام شکست توکیو را گرفت و در فینال وزن 125 کیلوگرم گنو پتریاشویلی از گرجستان، قهرمان سه سال دنیا و مدافع اسم قهرمانی را شکست داد و این کار را با فزونی 9 بر 2 قاطعانه انجام داد.

زارع 20 ساله در نیمه نهایی المپیک توکیو با نتیجه 6 بر 3 مغلوب پتریاشیویلی شد، جایی که این کشتی گیر ایرانی به مدال برنز رسید. پتریاشیویلی پس از شکست در فینال مقابل گیبل استیوسون (از ایالات متحده) که تصمیم گرفت به اسلو سفر نکند، به مدال نقره دست یافت.

زارع گفت: پس از کسب مدال برنز در المپیک، من بلافاصله پس از پایین آمدن از سکو روی نقاط ضعف خودم کار کردم.

روز یکشنبه، پتریاشویلی ابتدا با زیر گیری زارع را خاک کرد ، اما این سرانجام امتیاز گیری او بود؛ زیرا زارع دفاع مستحکمی انجام داد که منجر به 2 خاک روی ضد حمله و بعلاوه سه بار خروج حریف از تشک شد.

زارع گفت: فینال مقابل گنو بسیار سخت بود. من همه چیز را برای این مسابقه تجزیه و تحلیل نموده بودم و بر اساس آن آماده شده بودم. خدا را شکر همه چیز طبق برنامه پیش رفت.

بیشتر بخوانید

  • پیروزی دلچسب زارع مقابل پتریاشویلی/ مدال طلا و تاریخ سازی برای سنگین وزن ایران
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "یزدانی بالاخره تیلور را سر جایش نشاند ، زارع انتقام گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزدانی بالاخره تیلور را سر جایش نشاند ، زارع انتقام گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید