پومسه بانوان پتانسیل بالایی دارد اگر ...

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مربی بین المللی پومسه بانوان گفت اگر یک دهم حمایتی که از سایر رشته های ورزشی می گردد از تیم های پومسه بانوان صورت گیرد شاهد مدال آوری بیشتر این رشته خواهیم بود.

پومسه بانوان پتانسیل بالایی دارد اگر ...

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، ورزش تکواندو نیز مثل سایر رشته های رزمی به دو بخش پومسه (اجرای فرم) و کیوروگی (مبارزه) تقسیم می گردد که با توجه به علاقه مردم و توجه زیاد مسئولان به بخش مبارزه بخاطر المپیکی بودن، شاهد شهرت بیشتر بخش کیوروگی در بین جامعه و اهالی ورزش هستیم. با این حال در بخش پومسه بانوان ایران توانسته اند حتی با وجود مشکلاتی که برای ورزش بانوان کشور وجود دارد پیشرفت زیادی داشته و تا کنون نیز مدال های زیادی را در عرصه های بین المللی کسب نمایند.

از این رو فدراسیون تکواندو برای پیشرفت بخش پومسه، لیگ های دسته یک و لیگ برتر را برای این بخش به فعالیت درآورده اما به نظر می رسد باید توجه ها به این موضوع بیشتر باشد. در جریان رقابت های لیگ دسته یک پومسه که به صورت منطقه ای برگزار می گردد، تیم پارس گیت که یکی از تیم های تازه تاسیس این رقابت ها بود توانست عنوان قهرمانی منطقه یک را کسب کند.

غزال عجم زمانی مربی تیم پومسه پارس گیت نیز در گفت و گو با وبلاگ اخبار و رویدادها، درباره تشکیل این تیم و نحوه برگزاری رقابت ها شرح داد: همانطور که می دانید تکواندو بیشتر با بخش کیوروگی معروف است و توجه ها به پومسه کم تر بوده و این کم توجهی ها در بخش بانوان نیز به مراتب سطح بالاتری دارد. اما با این وجود بانوان ما توانسته اند در عرصه های بین المللی با همه این محدودیت هایی که وجود دارد نتایج خوبی را در بخش پومسه کسب نمایند. به همین دلیل برای حضور در رقابت های دسته یک پومسه با مشکل مالی روبرو بودیم اما از اردیبهشت ماه کوشش خود را برای جذب اسپانسر انجام دادیم که کار بسیار سختی بود. بخش های خصوصی در رشته هایی مثل پومسه سرمایه گذاری کم تری انجام می دهند اما توانستیم این مشکل را با حمایت حامی مالی خود رفع ساخته و استعدادهایی را از سراسر کشور جمع کنیم. با توجه به استعدادهای خوبی که در تیم داشتیم عنوان قهرمانی را نیز در لیگ دسته یک به دست آورده و خوشبختانه شرمسار حامی مالی خود نشدیم.

او در ادامه اضافه کرد: تیم پارس گیت توانست با تکیه بر استعداهایی که از سراسر کشور جمع شدند به این مقام دست پیدا کند و جا دارد از همه کسانی که در به دست آمدن این عنوان مهم یاری کردند تشکر کنم ولی، ما برای سال آینده از مسئولان خواهش می کنیم که حمایت های خود را بیشتر نمایند تا بتوانیم در عرصه های بین المللی نیز با این استعدادها برای ایران مدال آوری کنیم. به عنوان مربی تیم پارس گیت در صورتی که برای حضور در میادین بین المللی حمایت شویم قول کسب مدال را با این جوانان با استعداد می دهم. احتیاج بخش بانوان حمایت های مالی است که امیدوارم مسئوان نگاه ویژه ای به بخش پومسه در تکواندو داشته باشند.

مربی بین المللی پومسه در پاسخ به این سوال که آینده پومسه ایران را خصوصا در بخش بانوان چطور ارزیابی می نماید؟ شرح داد: به عنوان کسی که از سنین کودکی(20 سال) است در تکواندو فعالیت دارم، با وجود همه محدودیت ها و سختی هایی که در بخش بانوان می بینیم آینده خوبی را برای پومسه تجسم می کنم. به عنوان مثال، با اندکی توجه و حمایت یک حامی مالی ما توانستیم استعدادهایی را از سطح کشور جمع نموده و به عنوان قهرمانی در رقابت های دسته یک برسیم که نشان از پتانسیل بالای پومسه در ایران است. من حتی برای آن ها مدال های بین المللی را نیز دور از دسترس نمی دانم و تنها احتیاج برای رسیدن به این مهم حمایت های مسئولان است.

او در سرانجام اضافه کرد: طبق اطلاعاتی که از برگزاری رقابت های دسته یک داشتیم قرار بود این مسابقات تنها در تهران برگزار گردد اما در اواسط لیگ مجبور شدیم به سه شهر مختلف اعزام شویم که هزینه ها را بالاتر می برد اما از حامی مالی خود تشکر می کنم که تیم را تنها نگذاشت. با همه این ها امیدواریم مسئولان به تیم هایی مثل پارس گیت توجه نمایند تا شاهد مدال آوری در میادین بین المللی باشیم. در اکثر مواقع شاهد حمایت های مسئولان از تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس هستیم که من خواهش می کنم یک دهم این حمایت ها از رشته های دیگر ورزشی گردد تا بتوانیم در پومسه شاهد پیشرفت بیشتری باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پومسه بانوان پتانسیل بالایی دارد اگر ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پومسه بانوان پتانسیل بالایی دارد اگر ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید