آمار عجیب زباله گردها در کرمانشاه ، جمع آوری زباله از در منازل را اجرا کنیم

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، شهردار کرمانشاه با اشاره به وجود حدود سه هزار زباله گرد در کرمانشاه گفت: برنامه داریم سال جاری طرح جمع آوری زباله از در منازل را اجرایی کنیم.

آمار عجیب زباله گردها در کرمانشاه ، جمع آوری زباله از در منازل را اجرا کنیم

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، نادر نوروزی در جمع وبلاگ اخبار و رویدادها با اشاره به بازیافت زباله در شهر کرمانشاه، گفت: مواد پلاستیکی و شیشه و … در میان زباله ها ارزشمند است و این مواد به راحتی بازیافت می شوند و ارزشمندی این زباله ها موجب شده که روزانه با وجود تعدادی زیادی زباله گرد در اطراف مخازن شهر روبرو شویم.

نوروزی از برآورد وجود حدود سه هزار زباله گرد در شهر کرمانشاه اطلاع داد و اضافه نمود: جمع آوری زباله ها در مخازن یکی از عوامل وجود این افراد است.

وی با اشاره به وجود 3500 مخزن جمع آوری زباله در سطح شهر گفت: با تجمیع زباله ها در این مخازن متاسفانه زباله گردها در اطراف آنها تجمع نموده و زباله هایی مانند شیشه و پلاستیک را جمع آوری می نمایند.

شهردار کرمانشاه اضافه نمود: در مجموع روزانه بیش از 100 تا 150 تن زباله ارزشمند از مخازن سطح شهر به سرقت برده شده و به بیش از 400 مرکز ضایعاتی در سطح شهر تحویل داده می شوند.

نوروزی با تاکید بر لزوم جمع آوری مخازن زباله گفت: با انجام این کار ضمن جمع آوری مناسب و به موقع زباله ها از سطح شهر، پدیده زباله گردی هم از بین می رود.

وی از اجرای طرح جمع آوری زباله از در منازل اطلاع داد و اضافه نمود: این طرح دربرخی محلات در حال اجراست و برنامه داریم سال جاری این طرح را در سه فاز اجرایی کنیم.

نوروزی گفت: دراین طرح مردم زباله ها را راس ساعت مشخصی در منازل قرار داده و خودروهای شهرداری اقدام به جمع آوری آن خواهند کرد که با اجرای این طرح 80 درصد مخازن جمع آوری شده، اما 20 درصد آنها در مسیرهای اصلی و بازار باقی خواهند ماند.

نوروزی با اشاره به بازیافت زباله ها گفت: با اجرای این طرح عایدی حاصل از بازیافت زباله می تواند هزینه جمع آوری آن را از درب منازل پرداخت کند.

وی اضافه نمود: طرح جمع آوری زباله از در منازل گام اول است و برنامه داریم تا طرح تفکیک زباله از مبدا را هم در شهر اجرایی کنیم که در آنصورت حتی می توان درآینده مبلغی پول ما به ازای دریافت زباله به شهروندان پرداخت کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "آمار عجیب زباله گردها در کرمانشاه ، جمع آوری زباله از در منازل را اجرا کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار عجیب زباله گردها در کرمانشاه ، جمع آوری زباله از در منازل را اجرا کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید