از 90 درصد ظرفیت دانشگاه آزاد استفاده نشده است

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، خبرگزاری خبرنگاران- معاون تحقیقات. فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برغم وجود قانون بهره برداری از فضا های دانشگاه آزاد اسلامی، هنوز از 90 درصد فرصت ها و امکانات این استفاده نشده است.

از 90 درصد ظرفیت دانشگاه آزاد استفاده نشده است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اخبار و رویدادها، آقای روح الله دهقانی فیروز آبادی گفت: همایش گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان صد فناور صد شرکت صد استارتاپ برگزار می گردد و این دانشگاه آماده مشارکت در طرح های ارزشمند دانشجویان و اساتید فناور دانشگاه های سراسر کشور است.

وی اضافه نمود: آیین نامه استفاده و بهره برداری از کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی به شرکت های دانش بنیان و فناور اجازه می دهد از آزمایشگاه ها استفاده و اداره آن را بر عهده بگیرند که این یک فرصت استفاده ویژه است.

وی اضافه نمود: ما بر این باوریم که پیش از هر کار ابتدا باید پیوست فرهنگی آن مدنظر قرار بگیرد و برای استفاده از ظرفیت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، رسانه ها باید پیشگام باشند تا با ترویج قوانین و آیین نامه ها این ظرفیت به گوش ذی نفعان برسد تا بدانند که می توانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

معاون تحقیقات. فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر از انعکاس اخبار فناورانه دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید از کوشش های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در طول 8 سال گذشته تقدیر و تشکر کنیم که به حق از بزرگترین مروجان و مشوقان دانش بنیان ها بودند و ان شاء الله که بتوانیم با همین انرژی پیش برویم که در این راه نیازمند مطالبه گری رسانه ها هستیم تا ما را رصد و پیگیری نمایند.

آقای دهقانی فیروز آبادی با اشاره به اینکه دو سال و نیم از ایده شکل گیری معاونت فناوری دانشگاه آزاد اسلامی می گذرد و این نخستین نشست خبری با رسانه هاست گفت: معاونت فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدن به هدف بزرگی تحت عنوان گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی برنامه دارد، شش ماه دیگر با برگزاری رویدادی در سطح ملی در محل مصلی بزرگ تهران هزار گروه پژوهشی، هزار استارت آپ و هزار شرکت فناور را گرد هم می آورد؛ رویدادی که طبق برآورد ها 5 تا 6 هزار نفر از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی را دور هم جمع خواهد نمود.

وی اضافه نمود: نتیجه فعالیت های معاونت فناوری در دو سال و نیم گذشته 4 قانون بالادستی و تعدادی آیین نامه بوده که رویکرد آن حمایت و برطرف موانع برای توسعه فناوری کشور بوده است به نحوی که بیش از سی سرای نوآوری در کشور فعالیت می نماید و از فعالیت فناورانه دانشجویان، استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد حمایت های همه جانبه صورت می گیرد، افزون بر این در دانشگاه آزاد اسلامی هر دانشجویی که کار فناورانه انجام می دهد می تواند بدون مقاله ارتقا بگیرد.

معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فعالیتی که در شش ماهه به جامانده تا برگزاری این رویداد ملی در دانشگاه شکل می گیرد می تواند یک جنبش جدی ایجاد کند گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا است به مثابه یک اژد های خفته که تا کنون خودش را به طور کامل ندیده که در این رویداد ملی همه عناصر فناور خود را خواهند دید و ظرفیت های فراوان خود را به همه شتاب دهنده ها و مراکز خصوصی و دولتی نشان خواهد داد و بدنبال این هستیم که در طول سه روز برگزاری رویداد هزار استارتاپ نو را هم جذب کنیم.

وی با اشاره به مشوق های خوب برای جذب شرکت های فناور در دانشگاه آزاد اسلامی از امکان رایگان کردن هزینه تحصیل برای دانشجویانی که کار های فناورانه انجام می دهند؛ تحصیل رایگان، ارائه وام قرض الحسنه، برخی هزینه های بلاعوض، در اختیار قرار دادن فضا ها و امکانات اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "از 90 درصد ظرفیت دانشگاه آزاد استفاده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از 90 درصد ظرفیت دانشگاه آزاد استفاده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید