تدوین برنامه ای برای ترویج علم در مرکز تحقیقات سیاست علمی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، رییس انجمن ترویج علم با انتقاد نسبت به اجرای طرح درهای باز دانشگاه ها گفت: به منظور ترویج علم طرحی در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تدوین گردیده است.

تدوین برنامه ای برای ترویج علم در مرکز تحقیقات سیاست علمی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، دکتر اکرم قدیمی در نشست هم اندیشی راهکارهای ترویج دستاوردهای علمی دانشگاه ها و مراکز علمی به جامعه، با تاکید بر ضرورت توجه به ترویج علم در کشور، اضافه نمود: در این راستا طرح مدل کارآمد و عملیاتی ترویج دستاوردهای دانشگاه ها و مراکز علمی با استفاده از روش نظریه سازی داده بنیاد (GT) را تدوین کردیم.

وی با بیان اینکه در این مدل از مدل های رایج در این زمینه استفاده شد، اظهار داشت: در زمینه ترویج علم از سال های گذشته طرح درهای باز دانشگاه در جهان اجرایی می گردد و از سال گذشته 6 دانشگاه به منظور آشنایی برگزیدگان آزمون سراسری با رشته های دانشگاهی این طرح را اجرایی کردند.

قدیمی با بیان اینکه این طرح با مشارکت تعداد بیشتری از دانشگاه ها اجرایی می گردد، اظهار کرد: این در حالی است که این طرح بدون هیچ برنامه ریزی خاصی اجرایی می گردد و هر دانشگاه یک روز را برای اجرای این طرح انتخاب می نماید.

به گفته وی در جهان روز 10 نوامبر را که با عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح نامگذاری گردیده است، به عنوان روز درهای باز دانشگاه انتخاب نموده اند.

رییس انجمن ترویج علم با اشاره به اقدامات انجام گردیده از سوی این انجمن در زمینه ترویج علم، یادآور شد: پرسش وزیر از دانشگاه ها در سال تحصیلی 98-97 با موضوع ترویج دستاوردهای علمی، معرفی پیشکسوتان علمی، معرفی دستاوردهای موفق دانشگاه ها و معین یک روز خاص برای اجرای درهای باز دانشگاه از جمله اقدامات انجام گردیده در زمینه ترویج علم بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تدوین برنامه ای برای ترویج علم در مرکز تحقیقات سیاست علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین برنامه ای برای ترویج علم در مرکز تحقیقات سیاست علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید